onsdag 12 december 2007

Jag skulle nog ha legat kvar i sängen...

Jag har alltid viljat bo på landet, men de två gånger jag har gjort det har varit kaotiska. Ena gången var under tiden jag knarkade, med en karl som var psykopat och bara tog bilen och drog med jämna mellanrum. Sen skulle jag vara glad när han kom hem med någon skitgrej han stulit och ett par gram amfetamin. Jag hade inte varit glad om han så hade kommit med ett kilo amfetamin - jag har alltid hatat när människor drar utan att säga nå´t och utan att man vet när de kommer tillbaka. Vad visste jag där jag satt. Han kunde lika gärna ha blivit tagen av snuten. Den andra gången jag bodde på landet var när jag slutade knarka, och det var också en ganske jobbig situation. Min man hade slitit loss mig från dem som försökte få mig att stanna i pundvärlden och där satt jag i en liten stuga istället. På dagarna var min man och jobbade, och att ta hunden och gå på långpromenad i skogen eller leta svamp kändes inte alls så lockande som jag drömt om. Men drömmer om landet och gamla lador gör jag fortfarande...

Inga kommentarer: