torsdag 7 februari 2008

Skolkar igen!

Jag har blivit hemsk! Jag gör ingenting förutom sitter framför datorn. När jag ändå skolkar kunde jag ta och göra ett handtag här hemma, men icke då. Istället har mitt bloggande börjat sjukligt tror jag. Jag kan sitta och vara helt tom i huvudet, men lik förbannat vill jag skriva. Då blir det att jag skriver av dikter eller citat eller liknande. Just nu sitter jag och funderar på att skriva ned en låttext av Björn Afzelius, men den är ganska lång och kommer nog bäst till sin rätta när han sjunger den. Sjöng... Jag älskar ord i alla dess former... Men sedan så är det ju klart att vissa texter, dikter, citat o.s.v. griper tag i en mer än andra. En av mina favorittexter står på en gravsten vid Restad Gård i Vänersborg. Den måste nästan vara skriven av den begravne själv, och det ger en speciell känsla då man är där och vet att det låg ett stort mentalsjukhus där förut. Här kommer den i allafall: Nu väntar fest och uppbrottstider När jag ned i mörkret stiger Stiger i det mörka ned Jublar, faller, finns ej mer...

Inga kommentarer: